zaterdag 26 januari 2019

Bitmoji, erg leuk in de klas! #leukeappsindeklas

Ik heb het idee om elke week, op zaterdag, een leuke app of tool te delen in de reeks #leukeappindeklas . Dit kan iets zijn waar de leerlingen mee aan de slag kunnen of misschien is het wel een handige tool om als leerkracht te gebruiken.



Ik ontdekte afgelopen week 'bitmoji', misschien wat laat, maar hé, beter laat dan nooit. Ik gebruikte de app op de Ipad om mijn avatar te ontwerpen. 

Afbeeldingsresultaat voor bitmoji logo

Ik testte enkele zaken uit en ben tot nu toe erg enthousiast. Mij lijkt het erg leuk om dit toe te passen in de klaspraktijk.

Bitmoji is een gratis app, voor zowel Android als Apple. Het kan ook gedownload worden voor google chrome. 


Je eigen avatar maken doe je door een foto te nemen van jezelf. Dan krijg je meteen een voorstel van kapsel. Daarna kun je alles gaan aanpassen: huidskleur, je neus, vorm van je hoofd, lichaamstype,.... Je kan het zo gek niet bedenken eigenlijk.



Het ontwerpen van de avatar werkt wel enkel op een Ipad/tablet. Eens je je avatar ontworpen hebt, kun je hem gebruiken op je computer.  Dat doe je door de app ook te downloaden in google chrome. 

Je krijgt dan rechts het logo van bitmoji. Wanneer je dan een bitmoji wil invoegen, kun je zoeken op een woord, bijvoorbeeld 'snow'. Dan krijg je heel wat resultaten met jouw avatar in de sneeuw. 




Om dan je afbeelding te gebruiken, moet je hem kopiëren en plakken waar je hem wilt hebben.

Bitmoji Image

Ik vond via deze link al enkele bruikbare ideetjes. 

Wat ik zeker eens wil testen: 

  • stripverhaal maken met bitmoji
  • gebruiken om Franse structuren uit te hangen.
  • motivatiestickers maken
  • verhaal illustreren met bitmoji
  • .....

Ik ging zelf ook al aan de slag om enkele motiverende stickers te maken met mijn avatar. 
Erg leuk, al zeg ik het zelf! 

Bitmoji Image
Bitmoji Image

Geen opmerkingen:

Een reactie posten