zaterdag 26 januari 2019

Wandplaten taalbeschouwing en oppervlakte berekenen


Ik maakte in de grote vakantie afgelopen jaar nieuwe wandplaten voor taal. Dit had ik reeds in een eerder bericht gedeeld. 
Ik was echter niet helemaal tevreden over deze platen. Vandaar dat ik dit weekend ging voor een andere aanpak. 

De woordsoorten uit de lessen taalbeschouwing werden telkens op 2 bladeren van eenzelfde kleur papier gekleefd, zowel aan de voorkant als aan de achterkant. Het idee is om deze 2 bladeren aan elkaar vast te hangen: bovenaan de uitleg, onderaan een voorbeeld. 


Ik heb in mijn klas een waslijn over mijn breedte van de klas hangen. Ik zou deze wandplaten daar graag aan ophangen, want mijn witborden zijn beperkt. 
wandplaten taalbeschouwing zijn hier te vinden.

Ik maakte ook een soortgelijke kaarten, maar dan voor het berekenen van de oppervlakte. Er kunnen later nog steeds andere formules toegevoegd worden (trapezium, cirkel,...)
Wandplaten oppervlakte





Update!! 

Mijn wandplaten hangen op in de klas, de leerlingen waren alvast enthousiast. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten