De leerlingen krijgen op bepaalde tijdstippen instructie en kunnen dan individueel aan de slag gaan tijdens contractwerk.
Er wordt gewerkt met een vast sjabloon waar alle taken op genoteerd werden op voorhand. Er wordt gewerkt met moetjes en magjes. Er wordt ook gedifferentieerd: niet iedereen krijgt eenzelfde contract, maar er wordt gekeken naar de mogelijkheden van de leerlingen.
Ik maakte driehoekjes, zodat ik als leerkracht kan zien wie er een probleem heeft, of wie goed kan doorwerken.
De leerlingen kunnen goed werken met deze driehoeken. Het werkt als volgt:
- groen: alles is in orde, ik kan doorwerken
- rood: ik heb een probleem én ik heb geen ander werk meer.
- ? : ik heb een probleem, maar heb nog ander werk.
De driehoeken zijn hier te downloaden in een Word-bestand.
Ik maakte de driehoeken in Photoshop.
Hallo Annelies,
BeantwoordenVerwijderenWat is de grootte van zo'n houten blokje ?
Dag Silke, 9cm breed, 2 dik en 2 hoog.
BeantwoordenVerwijderen