zaterdag 10 september 2022

Spel: ik zie tien (rekenspel)

Ik maakte een spel om tijdens het hoekenwerk te spelen in mijn klas. 

De bedoeling is dat alle kaartjes met de glinsterkant naar boven worden gelegd. Elk om beurt mogen de leerlingen 2 kaartjes omdraaien. Van zodra ze er zien die samen 10 vormen, zeggen ze 'ik zie 10'. Daarna leggen ze uit hoe ze aan 10 komen. 

Indien het juist is, mogen ze de kaartjes houden. Maar opgepast! Van zodra ze een haai omdraaien, verliezen ze hun verzamelde kaartjes.

Ideaal dus om in te zetten tijdens de eerste herhalingslesjes van het tweede leerjaar, of vanaf januari in het eerste leerjaar!


Ik maakte de kaartje in Canva en printte ze uit op gewoon printerpapier. Helaas waren de kaartjes doorzichtig nadat ik ze gelamineerd had. Dus kleefde ik er zilver vinyl op aan de achterkant. 


Ik maakte alles op formaat van mijn fietskettingdoosjes, zodat ik het spel ook kan inzetten in de DOE-doosjes!

Het spel kun je via deze link gratis downloaden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten