maandag 10 oktober 2016

Getallenrij en begrippen: kleiner dan, groter dan en evenveel als.

De getallenrij opzeggen, er verschillende oefeningen mee doen, van groot naar klein, van klein naar groot,... Je kan zoveel verschillende oefeningen doen met de getallen.

Om het wat in de tijd van het jaar te doen passen, maakte ik de getallen tot 20 op een herfstblad. Achteraan kregen ze wat magneettape, zodat ik ze gemakkelijk aan het bord kan bevestigen.

We doen allerlei oefeningen met de herfstblaadjes!





Het bestand kun je hier downloaden.


Om de begrippen 'groter dan', 'kleiner dan', 'evenveel als' te gebruiken en in te oefenen, vond ik op pinterest de volgende afbeeldingen. Zo wordt het wat eenvoudiger en leuker om deze begrippen te onthouden en in te oefenen.
Ik maakte ze in het groot om aan het bord te gebruiken.(op klikken om het bestand te openen).

Voor iedere leerling maakte ik ook een setje individuele kaartjes




Geen opmerkingen:

Een reactie posten