donderdag 27 oktober 2016

Vermenigvuldigen met 10 en 100 / delen door 10 en 100

Vermenigvuldigen met 10/100 en delen door 10/100. Het is niet zo moeilijk: er wordt gespeeld met de nulletjes.  Alles is gratis te downloaden! Link onderaan de pagina.

Ik maakte enkele werkblaadjes rond deze materie, waar telkens uitgelegd werd wat er precies gebeurd. Verder maakte ik ook enkele spelletjes die de leerlingen konden spelen tijdens het slot van de les.



De les startte ik met enkele realistische voorbeelden, waarbij de leerlingen op hun whitebordje aan de slag gingen.

Verder maakte ik ook een bingo die we klassikaal speelden: alle leerlingen kregen een gelamineerde bingo-kaart. Ik toonde telkens de oefeningen aan bord. De leerlingen rekende uit en konden aankruisen als ze het getal op hun kaart hadden.
Wie als eerste een rijtje vol had, kon bingo roepen.




Werkbundel rond x10/100 : 10/100




Geen opmerkingen:

Een reactie posten