dinsdag 18 oktober 2016

Tafelkaarten: groot formaat

Ik maakte afgelopen week de tafelkaarten op groot formaat. Het zijn flitskaarten van de maal - en deeltafels. 

Je kan ze gebruiken om de tafels te automatiseren. Ik doe dit meestal in de vorm van het spel tafelkampioen.

Alle leerlingen staan recht. Ik neem twee stokjes met daarop het klasnummer. Deze twee leerlingen gaan strijden tegen elkaar. Ik toon één kaart. Wie als eerste het juiste antwoord geeft, wint het duel. De leerling krijgt 3 kansen om de oplossing te zeggen, is het na de derde keer nog niet correct, dan wint de andere. De leerling die het duel verliest, gaat zitten.
Zo gaan we door tot er een tafelkampioen verkozen is. 

Een absolute topper bij de leerlingen!



De kaarten per tafel staan hieronder en zijn gratis te downloaden! Ik drukte ze per tafel op een ander kleur papier af.


Ik verzamelde alle tafelkaarten in een grote doos die je ooit kon kopen met Solo. Ik maakte een nieuwe bovenkant, zodat de reclame verdween in ook gemakkelijk kon zien wat er in de doos zit. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten