maandag 21 januari 2019

Kieskast

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik nog eens een blog geplaatst had. 
Ik maakte afgelopen zomervakantie werk van mijn kieskastjes. Ik kocht ooit 3 kastjes in de kringloopwinkel. Het zijn plastieken ladekastjes uit de Ikea. 



Ik richtte elk kastje in met 2 soorten 'apps' telkens.


Per app wordt er een ander domein aangesproken: zo heb ik de volgende apps zitten in mijn 3 kastjes:

  1. reken-app
  2. denk-app
  3. crea-app
  4. taal-app
  5. wereld-app
  6. français-app
Per 'app' werkte ik een tiental opdrachten uit. Al het nodige materiaal zit steeds net verzameld in de bijhorende kastjes.

De opdrachtenboekjes, een soort I-pads, hangen boven de kastjes in mijn klas. Zo kunnen de leerlingen kiezen in welk domein ze aan de slag willen. Ze hebben dan meteen een overzicht, zonder dat mijn hele kast ondersteboven wordt gesmeten.
Dit hangsysteem kocht ik bij Hema en is eigenlijk bedoeld om sleutels weg te hangen.



De verschillende opdrachtkaarten kun je via deze link downloaden. Zo krijg je een idee van wat er allemaal in zit.
Een aantal materialen die erin zitten, verzamelde ik in dit google Drive-mapje.

Om het opbergen wat gemakkelijker te maken, voorzag ik telkens aan de zijkanten van het kastje de verschillende domeinen.

124 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Hallo, is het mogelijk om de materialen ook naar mij door te mailen? Prachtig! Kunnen we erg gebruiken in onze kieskast-in-opbouw! Bedankt. annelien.lennartz@onderwijs.gent.be

      Verwijderen
  2. Hoi wat een gaaf idee. Ik heb heel veel interesse in deze materialen. Zou jij ze met mij willen delen? Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kun je via deze link de materialen bekijken? https://drive.google.com/drive/folders/1gzxD9d0rd44EgngwUFRXdwHncntzaUnw?usp=sharing

      Verwijderen
  3. Voorgaande graag naar mandydebruijn@hotmail.com. Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooi idee! Echt TOF! Ik ben ook wel erg geïnteresseerd in je materiaal. Indien je wil delen; saartje.veys@destap.be
    Alvast bedankt!! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat aan de late kant, het was druk op school met spektakel en proeven...
      Maar ik verstuurde je een mailtje.

      Verwijderen
  5. Hallo Annelies,
    Na 10 jaar groep 3, ga ik na de zomer starten in groep 6.
    Spannend, maar heel veel zin in!
    Ik heb dus heel veel interesse in je materialen. Zou jij deze met mij willen delen.
    Alvast hartelijk dank!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Angelique

      Dat zal ook een aanpassing zijn voor je! Ik wil graag delen, kun je mij een mailadres geven?
      groetjes

      Verwijderen
  6. Hallo Annelies,
    Na 10 jaar groep 3, ga ik na de zomer starten in groep 6.
    Spannend, maar heel veel zin in!
    Ik heb dus heel veel interesse in je materialen. Zou jij deze met mij willen delen.
    Alvast hartelijk dank!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Annelies,
    Hierbij mijn mailadres:
    avanderlooij@gmail.com

    Alvast hartelijk dank en fijne vakantie!
    Groetjes Angelique van der Looij

    BeantwoordenVerwijderen
  8. IK ben ook benieuwd, ziet er geweldig uit!
    Zou u naar mij ook een mailtje willen sturen aub?
    tiffany.de.graer@twinkelveld.be

    Bedankt én knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hallo Annelies,
    Prachtig materiaal! Zou je het met mij willen delen.
    Hierbij mijn mailadres: lindamartens@basisschoolboseind.be
    Alvast hartelijk dank!
    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo, bedankt voor het compliment! Ik stuurde een mailtje.
      groetjes

      Verwijderen
  10. Super mooi materiaal ! Wil je het eens doormailen aub? Zou me super op weg helpen.... Juf.evie.adams@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind dit ook een top idee! Kan je me ook je materiaal en ideeën doorsturen aub? katjeh@hotmail.com. Alvast dikke dank je wel !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Interesse !
    Wil je dit ook naar mij sturen ? Bedankt !
    iris.laporte@blijdhove.be

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook interesse !

    Mail je de materialen en ideetjes ook ?

    iris.laporte@blijdhove.be

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ziet er supertof uit.
    Zou je de materialen ook naar mij willen mailen.
    saraey_timmermans@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauuww, zo mooi materiaal!!! Graag zou ik dit willen gebruiken in mijn klas het volgende schooljaar.
    Zou je het mij willen mailen? jufkimooms@gmail.com Alvast bedank!
    Groet,
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hallo juf Annelies,
    Zou je mij ook de gebruikte materialen kunnen sturen? Alvast bedankt. patglas@ziggo.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hallo

    Wauw, zo chique zeg! Een aantal dingen deed ik al maar extra aanvulling is altijd leuk. Zou je het zien zitten om je materialen door te mailen naar leni.desloovere@sbswaregem.be?

    Alvast bedankt!
    Groetjes
    Leni

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hey, wat een prachtig materiaal! Mijn kieskast ziet er heel anders uit maar toch ook vele gelijkenissen.
    Maar ik zou best nog wel wat nieuwe dingen erin willen steken, zou je jouw materiaal willen delen?
    Lien.adams@gmail.com

    Alvast heel erg bedankt!
    En goed bezig!

    Lien

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauw! Wat knap gedaan! Ik heb de fiches reeds gedownload en allemaal gelezen. Ze zijn echt top! Ik heb ook wel interesse in de materialen. Alvast bedankt!
    wendydierckx@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi juf Annelies,
    Ik ben zelf ook een kieskast aan het uitwerken en heb al heel wat materialen, maar sommige dingen van jou zou ik er ook graag willen bijstoppen... Mag ik je vragen om het materiaal te delen? Alvast hartelijk bedankt...
    elke.behaeghe@sbswaregem.be

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dit is een super fijn idee! Zou je jouw materialen willen delen?
    Bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dag juf Annelies, Ziet er superleuk uit en zou graag ideetjes hebben om dit ook in mijn klas te integreren!
    Hier is mijn e-mailadres: lynnmoray@hotmail.com

    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat ziet dit er prachtig uit! Zo een leuke ideetjes. Zou dit ook graag gebruiken in de klas, zou je dit willen delen? Mijn e-mailadres is linde.de.bondt@hotmail.com
    Alvast een dikke dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Linde, bedankt voor het compliment. Ik stuur een mailtje!
      groetjes

      Verwijderen
  24. Amai hoe leuk allemaal! Zou ik het ook mogen alstublieft?
    stephanievanderborght@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw wat een super idee! Ik zou dit graag gebruiken in mijn klas. Zou je de materialen willen delen?
    Mijn e-mailadres is lindsey_w@hotmail.com
    Heel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wow! Dit ziet er SUPER uit! Ik zou het materiaal graag gebruiken. Zou je het willen delen met me? Alvast bedankt. margotvaernewyck@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wow! Zeer mooi materiaal! Dit zou ik ook wel graag gebruiken. Zou je de materialen willen delen met me? Alvast bedankt!
    margotvaernewyck@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zeer mooi materiaal! Dat kan ik ook wel gebruiken in mijn klas. Zou je de materialen willen delen? Alvast bedankt!
    Jinthe.gilis@vbs-dewaaier.be

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Hey Annelies, dit ziet er echt super uit! Zie je het zitten om dit ook met mij te delen? Alvast bedankt!
    Groetjes, Zoë
    zoe.wouters@sovilvoorde.be

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Dat ziet er tof uit! Zou je het materiaal willen delen aub? Alvast bedankt! wendy.van.nauw@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Knap hoor! :) Ik heb ook interesse in de materialen! Zou je deze met mij ook willen delen a.u.b.? emily.schoonjans@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Ik ben al een hele tijd op zoek om op een overzichtelijke manier met een kieskast te werken. Jouw manier is top!!
    Zou je dit met me willen delen aub?
    Mijn mailadres is elkedebaeck.20@gmail.com
    Alvast bedankt en nog een fijn vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een mooie en duidelijke manier! Heel uitdagend. Zou je het ook met mij willen delen? Mijn adres is rwvdberg@hotmail.com. Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een mooie en duidelijke manier! Heel uitdagend. Zou je het ook met mij willen delen? Mijn adres is rwvdberg@hotmail.com Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Dag juf Annelies,
    Heel knap werk! Zou je dit document met mij willen delen? Kan ik hier nog dingen in aanpassen? Eigen spelletjes aan toevoegen?
    Kim_de_corte@hotmail.com


    Super bedankt alvast!
    Kim

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Dag Annelies,
    Ik heb interesse in jouw materialen. Ziet er echt super leuk uit!
    Zou je ze met mij ook willen delen? Mijn e-mailadres is gerlindedevalck@hotmail.com
    Groetjes, Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Dag Annelies,
    Ik heb interesse in de materialen. Ik ben dit schooljaar voor de eerste keer klasjuf en zoek nog tips en ideetjes, en jouw kieskast ziet er echt super leuk uit!
    Zou je ze met mij ook willen delen?
    Groetjes, Gerlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dag Annelies,
    Dit jaar een nascholing rond kieskast gevolgd maar was er nog niet helemaal uit hoe ik dit ging aanpakken. Tot ik jouw kieskast tegen kwam. Wat een mooi werk heb je geleverd.
    Zou je dit ook met mij willen delen aub.
    Alvast super bedankt.
    nathalie.bauwens@dekleinereus.be
    Gr, Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  39. wat een mooi idee! Ik zou graag in mijn klas op het SBO ook gebruik willen maken van jouw materialen.
    Zou je deze met me willen delen?
    michelle.theeuwen@kerobei.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Katrien Kusseneers12 september 2020 om 12:06

    Dag Annelies

    Ziet er echt leuk uit!
    Ik ben al een tijdje op zoek naar een systeem en dit lijkt me echt leuk.
    Zou je dit ook naar mij ook kunnen doormailen aub? kusseneers.katrien@hotmail.com
    Zou je ook eens een foto kunnen trekken van de kast, tafel of kaft waar je het materiaal bij deze opdrachten verzamelt zodat de kinderen alles kunnen nemen?
    Bedankt om dit te delen!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Dag Annelies,
    Zien er allemaal super leuke opdrachten uit.
    Zou je mij dit ook kunnen doorsturen aub? steven.cammaert@hotmail.be
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Dag Annelies,
    Zien er allemaal super leuke opdrachten uit.
    Zou je mij dit ook kunnen doorsturen aub? steven.cammaert@hotmail.be
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Dag Annelies,
    Zien er allemaal super leuke opdrachten uit.
    Zou je mij dit ook kunnen doorsturen aub? steven.cammaert@hotmail.be
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  44. Wow, ziet er super leuk uit!
    Wil je ze ook naar mij mailen?
    inja_deckx@hotmail.com
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  45. Dag Annelies
    Je materiaal ziet er super uit! Ben altijd op zoek naar vernieuwing.��
    Wil je dit met me delen?��
    veerle.vangeert@onderwijs.aalst.be

    BeantwoordenVerwijderen
  46. Dag Annelies,

    Wat knap gedaan! Ik heb interesse in jouw materialen. Zou je die met mij willen delen?
    Mijn mailadres is ann.hoefman@telenet.be

    BeantwoordenVerwijderen
  47. Dag Annelies
    Wat een super materiaal! Ik heb ook interesse in de opdrachten. Wil je ze naar mij doormailen? Alvast bedankt voor het delen van al dit materiaal!
    sybillevantyghem@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  48. Dag Annelies

    Ziet er allemaal super uit. Zou je je materialen met mij willen delen? Zou super zijn.
    Alvast bedankt,

    sybillevantyghem@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  49. Sybille Vantyghem7 november 2020 om 18:48

    Dag Annelies
    Super materiaal. Zou je je materialen ook met mij willen delen?
    Alvast bedankt,

    sybillevantyghem@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  50. Hallo, kom tijdens het zoeken rond kieskast op jouw blog terecht. Wat een leuk materiaal! Zou je het zien zitten om dit te delen. Vind dit een leuk concept en zou dit wat willen aanvullen met mijn materiaal. Alvast bedankt!
    Als je het ziet zitten mag je dit mailen naar jolien.dhu@kbrp.be

    BeantwoordenVerwijderen
  51. Sybille Vantyghem9 november 2020 om 21:55

    Dag Annelies
    Wat een super tof systeem. Zou je je materialen ook met mij willen delen?
    Alvast bedankt,
    sybillevantyghem@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  52. Dag Annelies, wat een leuk idee heb je uitgewerkt. Mijn collega en ik maakten al een heel deel maar heb nog wel interesse in wat nieuwe, andere ideetjes. Zou ik ook gebruik mogen maken van je materiaal? Dank je wel, super gedaan! boon_sofie@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  53. Heel veel interesse in het materiaal.
    vanrysselberghefemke@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  54. Heel veel interesse in het materiaal.
    vanrysselberghefemke@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  55. Heel veel interesse in het materiaal.
    vanrysselberghefemke@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  56. Wauw, super materiaal! Ik heb ook wel interesse in de bijhorende materialen. Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  57. Zou je deze materialen met mij willen delen?
    sofie@sintpieters.be
    Vriendelijke groeten

    BeantwoordenVerwijderen
  58. Wauw, dit ziet er allemaal super leuk uit! Zou je deze materialen willen delen? elinevandenheuvel2@gmail.com
    Alvast bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  59. Hoi

    Ik vind dit heel interessant. Zou je de materialen met me willen delen? Annesools@gmail.com
    Bedankt!

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  60. Wauw zo knap! Ik heb wel interesse in het materiaal als je wilt :) tineke.stevens@grimbergen.be

    BeantwoordenVerwijderen
  61. Hallo,
    Dit is zeer aanvullend voor de kieskast die ik aan het opstarten ben in de klas.
    Het zou super zijn als je me de materialen zou willen doorsturen.
    mailadres: evelienfranck@gmail.com
    Alvast mega hard bedankt!
    Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  62. Hoi, superleuk. Zou je dit ook met mij willen delen? Alvast bedankt! joellevan.drom@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  63. WoW prachtig materiaal! Kun je dit ook doorsturen naar mij? Laurence.vanlerberghe@moorsledegem.be

    BeantwoordenVerwijderen
  64. WoW prachtig materiaal ! Kun je dit ook doorsturen naar mij? Laurence.vanlerberghe@moorsledegem.be

    BeantwoordenVerwijderen
  65. Hoi juf Annelies,
    Heel knap gemaakt! Echt super!
    Volgend jaar krijg ik mijn eigen klasje en ik zou graag jouw materialen gebruiken.
    Zou je ze willen doorsturen? Mijn e-mailadres is tinneke.stijleman@hotmail.com.
    Alvast heel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  66. Hallo! Hoe knap gemaakt! Zou je dit ook met mij willen delen? Alvast bedankt! evi.bringmans@live.be

    BeantwoordenVerwijderen
  67. Hoi! Dit ziet er echt heel leuk materiaal uit.
    Ik sta dit jaar voor het eerst in het zesde leerjaar en ik denk dat de leerlingen dit fantastisch zouden vinden.
    Zou je het zien zitten om deze apps in Word door te sturen?
    Dit is mijn e-mailadres: annelies.dertaelen@sinte-maartenschool.be
    Alvast erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  68. heel erg leuk!
    Zou je het ook met mij kunnen delen?
    geretsemely@gmail.com

    alvast bedankt.
    groetjes Emely

    BeantwoordenVerwijderen
  69. Hallo, Knap gedaan! Ik ben aan het rondsnuisteren om mijn kieskast wat uit te breiden en dit kan zeker van pas komen. Bedankt om het te delen! (eva.sonck@sgarchipel.be)

    BeantwoordenVerwijderen
  70. Hoi,

    Leuke materialen.
    Zou je ze kunnen doormailen aub.
    Je mag mailen naar stefanie.van.calenberg@hotmail.be

    Bedankt!
    Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  71. Dag juf Annelies,
    Dit is heel knap gemaakt!
    Ik heb voor het eerst mijn eigen klasje en ben super geïnteresseerd in jouw materialen.
    Het zou heel fijn zijn, mocht je dit doorsturen naar sharon.thys@vb-dekleineprins.be
    Alvast hartelijk bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  72. Hallo,
    Dit ziet er heel mooi materiaal uit. Ik probeer zelf ook een kieskast voor de leerlingen te maken. Jouw materiaal zou me al goed op weg kunnen zetten. Zou je dit alsjeblieft willen doorsturen naar me_mulder@hotmail.com ? Bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  73. Wauw, superleuk!
    Kan je mij het materiaal doormailen?
    stephanie95h@hotmail.com

    Heel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  74. Dag juf,
    Ik vind jouw werk fantastisch.
    Zou ik dit ook mogen gebruiken aub?
    Mr.pistache@gmail.com
    Super bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  75. Wauw, wat een knappe materialen! Ik ben zelf bezig met het maken van een kieskast. Het zou leuk zijn om te kunnen aanvullen met jouw materialen. Zou je ze willen doorsturen? Mijn e-mailadres is stephanie95h@hotmail.com.
    Heel erg bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
  76. Mooi materiaal! Zou het mogelijk zijn om dit naar mij door te sturen? marthe.devaere2000@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kun je via deze link de materialen bekijken? https://drive.google.com/drive/folders/1gzxD9d0rd44EgngwUFRXdwHncntzaUnw?usp=sharing

      Verwijderen
  77. Super, zou je mij ook kunnen mailen? merelbollen@live.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kun je via deze link de materialen bekijken? https://drive.google.com/drive/folders/1gzxD9d0rd44EgngwUFRXdwHncntzaUnw?usp=sharing

      Verwijderen
  78. Hallo,

    Weet niet of je dit nog zal zien.
    Kan ik dit ook krijgen aub? Zou hier graag mee aan de slag gaan!
    fran.lambert@3span.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kun je via deze link de materialen bekijken? https://drive.google.com/drive/folders/1gzxD9d0rd44EgngwUFRXdwHncntzaUnw?usp=sharing

      Verwijderen
  79. Wat een leuke materialen! Zou ik deze ook mogen alsjeblieft. Flore.de.marie@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
  80. Dit ziet er super uit! Zou ik deze ook mogen alsjeblieft? Flore.De.Marie@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kun je via deze link de materialen bekijken? https://drive.google.com/drive/folders/1gzxD9d0rd44EgngwUFRXdwHncntzaUnw?usp=sharing

      Verwijderen
  81. Wauw! Super knap materiaal. Zou je het zien zitten om dit met mij te delen? Alvast erg bedankt!
    jufinge@klaproos-school.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kun je via deze link de materialen bekijken? https://drive.google.com/drive/folders/1gzxD9d0rd44EgngwUFRXdwHncntzaUnw?usp=sharing

      Verwijderen
  82. Ik heb ook interesse! sarah.schools@bsdeparel.be

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kun je via deze link de materialen bekijken? https://drive.google.com/drive/folders/1gzxD9d0rd44EgngwUFRXdwHncntzaUnw?usp=sharing

      Verwijderen
  83. Hallo, is het mogelijk om de materialen ook naar mij door te mailen? Prachtig! Kunnen we erg gebruiken in onze kieskast-in-opbouw! Bedankt. annelien.lennartz@onderwijs.gent.be

    BeantwoordenVerwijderen