zaterdag 5 november 2016

Sneller klaar?!?

Sommige leerlingen werken nu eenmaal sneller dan andere leerlingen. Daarom maakte ik een map met daarin dingen die de leerlingen kunnen doen wanneer ze sneller klaar zijn. Zo kunnen ook deze leerlingen zelfstandig aan het werk gaan. 

Ik maakte verschillende onderdelen: taal, rekenen en allerlei. Misschien komt er later nog wero bij. 

Ik maakte een voorblad met daarop de werking van de map. De leerlingen die klaar zijn met hun werk, kunnen naar de map stappen en er vrij een blad uit kiezen.

Ze lossen het blad op en daarna kunnen ze het in de blauwe verbetermap stoppen, zodat ik het kan verbeteren. Een andere mogelijkheid is natuurlijk zelf een correctiesleutel voorzien. Dat is natuurlijk afhankelijk van het type leerlingen die je hebt...

Mijn opdrachtenmap en verbetermap zien er als volgt uit:


De eerste pagina in mijn opdrachtenmap is de uitleg van de werking van de map. Wanneer je op de foto hieronder klikt, komt het document automatisch open. Zo kun je het zelf ook gebruiken.


Na de uitleg volgen er dus drie tabbladen met daarachter telkens verschillende opdrachten binnen dat domein. 
Om inspiratie op te doen gebruik ik sneller klaar bundels, werkboekjes die je in de handel kan kopen, internet,.... Sommige dingen bewaar ik op mijn pinterestbord om later te kunnen gebruiken. 

Hieronder enkele foto's van de tabbladen en enkele blaadjes. De tabbladen kun je hier ook downloaden door op de eerste foto 'taal' te klikken.








De verbetermap kreeg ook een voorblad. Zo is die beter herkenbaar voor de leerlingen. Het blad kun je downloaden door op de foto te klikken.



2 opmerkingen:

  1. Hallo, ik ben op zoek naar een goede organisatie van de blaadjes en spelletjes voor de snelle werkers en ik vind je map zeker leuk. Hoeveel opdrachten zitten er ongeveer in je map? En mogen ze altijd gewoon kiezen of moeten ze afwisselend taal, rekenen en allerlei doen?

    Dank je wel, vriendelijke groeten,

    Christel

    BeantwoordenVerwijderen