woensdag 16 november 2016

Splits raketjes tot 6

Ik zag de splits raketjes passeren op pinterest. Dit is trouwens mijn bord waar ik alle toffe ideetjes rond splitsen bewaar! En ik dacht: dit kan ik gebruiken voor een leerling uit de klas. 
Omdat ik nergens een printversie kon vinden, ging ik zelf aan de slag. Ik maakte voorlopig splits raketjes tot en met 6.

Hieronder een preview van hoe het eruit ziet.






















Het is de bedoeling dat de leerlingen met zelfcorrectie kunnen werken. Mijn idee is om wasspelden te voorzien van een cijfer aan de ene kant en een kleur aan de andere kant. De leerlingen plaatsen de wasspelden met de cijfers bij de juiste splitsoefening. Wanneer alle splitsoefeningen opgelost zijn, draaien de leerlingen de kaart om en zien ze aan de achterkant of het correct is: op het raketje zelf werden dezelfde kleurcodes aangebracht als op de wasspelden!

Het bestand kun je hier (klikken!!) gratis downloaden. Enkel nog printen, voorzien van kleurcodes aan de achterkant, uitknippen en lamineren. En natuurlijk nog de wasspelden maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten