vrijdag 12 februari 2016

DIY honderdveld met opdrachten


 Ik maakte in MDF zelf enkele honderdvelden. De blokjes zijn 2.6 cm op 2.6 cm. ZO maakte ik er 3. Dat wil zeggen: 300 blokjes zagen en bekleven... Een heel groot werk, maar leuk om te doen. Ik kocht de cijfers in de Wibra. 1 pakje van 10 vellen voor amper €0.50. Dat wil zeggen dat mijn honderdvelden véél goedkoper zijn dan de honderdvelden in de winkel. 

Ik maakte een inlegbaar raster, zodat de leerlingen een raster hebben om het honderdveld te vervolledigen. Ik voorzag ook enkele opdrachtkaarten.

Het inlegbaar raster kun je hier downloaden. Ik printte dit op A3-papier.
De opdrachtkaarten vind je hier.
Met het honderveld kun je héél wat verschillende activiteiten doen:
  • ​de puzzels oplossen
  • gekke vormen uit het honderdveld nemen en invullen
  • zeeslag spelen
  • wie is het-spel
  • ....





Geen opmerkingen:

Een reactie posten