maandag 15 februari 2016

Mini loco: maal - en deeltafels!

Ik maakte enkele opdrachtkaarten in verband met de maal - en deeltafels. De kaarten zijn gemaakt voor het oude systeem, maar zijn normaal gezien ook te gebruiken met het nieuwe systeem (de doorzichtige dozen).

Deze mini loco zal ik gebruiken tijdens het hoekenwerk. Mini loco is namelijk een erg handig systeem: de leerlingen kunnen zelf controleren of het juist is.

Ik maakte ook andere mini loco kaarten. Alles krijgt een code: bewerkingen 'B1, B2, B3,...', meten en metend rekenen 'MR1, MR2,...' 


De kaarten zijn eenvoudig zelf te maken indien je de patronen kent. Oude boekjes zorgen ervoor dat ik nieuwe kaarten kan ontwerpen.

Op deze foto het resultaat van een avondje ontwerpen, printen, lamineren en knippen....

De kaarten die ik maakte om de deel - en maaltafels te oefenen kun je hier downloaden. Veel plezier ermee! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten