zaterdag 13 februari 2016

Zelf juffenstempels maken

Stempels om te gebruiken tijdens het verbeteren. Het is tijdbesparend, motiverend voor de leerlingen én het is gewoon leuk om ze zelf te maken. 

Ik maakte enkele stempels zelf, zodat ik ze kan gebruiken tijdens mijn lessen. Ik zocht het internet af naar goedkope, kant-en-klare stempels die bruikbaar konden zijn in de klas. Helaas vond ik mijn ding er niet echt tussen.

Dus ging ik maar zelf aan de slag. Het is héél leuk om te doen én je kan je eigen persoonlijke, unieke stempels maken. 

Het maken van stempels is erg gemakkelijk. Dit heb je nodig:
  • blok hout 
  • knutselrubber
  • schaar
  • balpen
  • boekbinderlijm en penseel
  • stempelkussen
Stap 1: teken je vorm op de rubber, in spiegelbeeld
Stap 2: Knip de vorm uit. Indien nodig, kun je een cuttermes gebruiken. Dit maakt het wat eenvoudiger.

Stap 3: kleef de vorm in SPIEGELBEELD op je blok hout.
Stap 4: Gebruik een stempelkussen om inkt aan je stempel te doen. Druk af op een blad. Is de test geslaagd?
Stap 5: KLAAR is je stempel! Eventueel kun je de afdruk op de bovenkant van de stempel kleven. Zo weet je eenvoudiger welke stempel het is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten